Říjen 2015

10 důvodů, proč ti odpouštím

20. října 2015 v 8:42 Když chci psát
Zlomils mi srdce. Celý svět se najednou zastavil a ztratil smysl. Vzdálenost je větší než naše láska. Už nemám od tebe nic, všechno jsem smazala, spálila, zničila... To nejdražší ale nemizí. Krásné vzpomínky zůstanou, dokud někde budeme my dva.

Odpouštím ti, protože

Jako první jsem poznala tvůj hlas. Hrál jsi na kytaru a zpíval ve tmě. Seděli jsme vedle sebe a začali si povídat. Nevěděla jsem, kdo jsi ani jak vypadáš.

Navždy si budu pamatovat první pusu pod tvým velkým deštníkem a písničky z koncertu, kterém při tom zněly.

Držels mě za ruku ve vlaku mířícím na pláž.

Na pláži byly stovky lidí, přesto jsem měla pocit, že jsme tam jenom my dva.

Prošli jsme spolu galerie, muzea, hrady, zámky a kostely a viděli v nich úžasná umělecká díla.

Když jsme vycházeli z kostela, osvítily nás paprsky zapadajícího slunce. Byla to velmi zvláštní chvíle.

Zpívals mou oblíbenou písničku jenom pro mě.

Vím, že se zase najdeme, a je jedno, jestli to bude zítra, za rok nebo za 30 let.

Jak se dá vydělávat psaním

19. října 2015 v 19:46 Když chci psát
Baví vás psaní a sníte o tom, jak sedíte v kavárně a píšete do zápisníku či notebooku své verše, fejetony nebo články? Je těžké se k svému snu přiblížit? Snažila jsem se pro vás připravit pár tipů, jak si psaním získat fanoušky, upozornit na sebe a vydělat nějakou korunu.

Psaní na blog

Jasně, to všichni víme. Blog je tím místem, kde si psaní můžeme vyzkoušet. Komunikovat se čtenáři, bavit je, přinášet jim nové pohledy na známé věci. Je třeba také blog dostat do povědomí. Pár blogerů tímto způsobem upoutalo pozornost nakladatelství a jsou z nich spisovatelé. Jezdí na knižní veletrhy, křty a další literární akce. Mají své kurzy tvůrčího psaní.

Copywriting

Jedná se o komerční psaní pro firmy. Stále víc se mluví o obsahu, stylu psaní a o to víc se hledají šikovní psavci, kteří mají nápady a perfektně ovládají jazyk. Začít psát texty na internetové stránky, popisky zboží, články do internetových magazínů je možné okamžitě. Nejdřív asi zdarma nebo za nějakou symbolickou částku pro známé, charitativní či neziskové organizace. Tím lze získat dobré reference. Pak je fajn dát světu o sobě vědět - na Facebooku, LinkedIn, zaregistrováním na některém serveru, jako je třeba Easytask, který je zdarma. V této oblasti se dá udělat slušná kariéra.

Ghostwriting

Jsou lidé, kteří mají příběhy a neumějí psát, a jsou ti druzí, kteří psát umějí a třeba nemají své příběhy. Strhující příběh může mít třeba i vrah ve vězení. Nebo nějaký odborník, například kuchař má spoustu receptů, které neumí sestylizovat a uspořádat. Ghostwriter dá příběhu formu a vdechne mu duši, většinou u textu není uvedeno jeho jméno, ale nechá si za svou práci zaplatit.

Psaní článků do internetových magazínů

Psát do tištěných médií zas tak jednoduché není, přesto to můžeme vyzkoušet. Poslat reportáž ze zajímavé cesty, oblíbený recept ap. Internetových magazínů je naopak spousta a nové stále vznikají. A právě v těch nových je možné získat praxi. Psaní bude zpočátku zdarma, případně výměnou za odkaz, vzorky produktů. Psát lze recenze knih, cestopisné články, tipy a návody, každý si jistě najde tu svou parketu.

Tak ať se vám psaní daří a napište, kde byste se chtěli realizovat vy, nebo jak se vám to už podařilo.

Milenci v Benátkách

8. října 2015 v 9:18 Deník ze svatební cesty 1909
Po delší odmlce přidávám další část deníku ze svatební cesty. Dokážeme si to dnes vůbec představit? Velmi mladá dívka a dospělý úspěšný muž. Jsou spolu na cestách, poznávají jeden druhého, sbližují se, mají na to spoustu času a úžasných zážitků k tomu. Každý den navlékají prožitky plné emocí na náhrdelník svého vztahu. Koncerty, divadelní představení, návštěvy galerií, procházky romantickými zákoutími, projížďky na gondole ... jen oni dva.

Středa, 17. března, Benátky
Dopoledne procházka městem, odpoledne projížďka parníkem po Canal Grande.

Čtvrtek, 18. března, Benátky
Dopoledne prohlídka zajímavostí města s průvodcem - Dóžecí palác se všemi jeho zajímavostmi, náměstí Svatého Marka, knihovna, poté gondolou kolem paláců do galerie na prohlídku proslulých výtvarných děl. Na závěr jsme jeli na prohlídku sklárny. Večer jsme se vrátili zpět na náměstí Sv. Marka a rozhodli se dnešní program zopakovat.

Pátek, 19. března, Benátky
Dopoledne jsme se vypravili znovu na náměstí Sv. Marka, abychom si podrobně prohlédli baziliku Svatého Marka.
Odpoledne odpočinek.

Obrázky Pixabay.com

Chci zůstat tajenka tajemná

4. října 2015 v 13:48 Když chci psát
Chtěla jsem napsat něco o sobě, ale vyšla mi jenom básnička. Ještě asi nejsem připravena napsat víc, vložit svou fotku. Chci být bezpečně schovaná ve své ulitě. Třeba z ní jednou dokážu vylézt.

Tajenka tajemná

Jsem tajenka tajemná se srdcem zlomeným
Věčná optimistka s duší zmámenou
Hodná rebelka v myším kožíšku
Spokojený ježek, když ho hladí na bříšku
Bloudící chodbami hradem kamenným
Vítězka nad hrou předem prohranou